Retete pentru diabetici

Diabetul zaharat, una dintre cele mai grave boli cronice, nu poate fi vindecată, ci doar ținută sub control prin terapie medicamentoasă și un stil de viață echilibrat. Alimentația este, deci, foarte importantă în stagnarea evoluției bolii, mai ales pentru că diabetul este determinat, pe lângă predispoziția genetică, și de o dietă nesănătoasă. Așadar, prepararea unor retete pentru diabetici, după anumite reguli în alimentație, nu este o recomandare, ci o componentă foarte importantă în terapia împotriva diabetului.

Cheia unei condiții de sănătate stabile este moderația în meniul pentru dabetici, însă există câteva reguli de bază de la care bolnavii nu trebuie să se abată daca vor să oprească evoluția bolii:

Alimentele folosite în prepararea de rețete pentru diabetici trebuie să fie proaspete, ca valoarea lor nutritivă să fie completă.

Trebuie să evite, pe cât posibil, includerea produselor din comerț în rețetele pentru diabet zaharat. Este de preferat ca mâncarea consumată să fie gătită acasă.

Este foarte important ca un meniu pentru diabetici să conțină cât mai multe legume și fructe proaspete cu un conținut scăzut de fructoză, cum ar fi merele, perele, caisele, fructele de păduse, prunele, cireșele și pepenele roșu.

Lactatele trebuie incluse aproape zilnic în planul de mâncare pentru diabetici, însă doar în cazul în care au un conținut scăzut de grăsime.

Nici cerealele integrale precum fulgii de ovăz, de grâu, sau orezul brun, și semințele, dintre care amintim fisticul, nucile și caju naturale, necondimentate, nu trebuie să lipsească din meniul zilnic.

Sunt recomandate carnea de pui fără piele și carnea de pește, care pot fi folosite în prepararea unor rețete rapide pentru diabet. Carnea roșie trebuie consumată rar, în porții mici.

Cantitatea de sare trebuie redusă semnificativ.

Produsele de patiserie și panificație trebuie excluse total din meniul pentru diabetici și înlocuite cu produse integrale și dietetice.

Grăsimile rafinate nesănătoase trebuie înlăturate din meniu, iar cele sănătoase trebuie consumate cu moderație.

Alimentație zilnică trebuie să fie împărțită în trei mese principale și două gustări între ele, cu ultima masă consumată cu trei ore înainte de somn.

Rețetă mic dejun – brioșe de morcovi (12 bucăți)

Ingrediente 2 căni de ameste de praf de copt fără gluten și făină pentru diabet 1 linguriță de sare grunjoasă 2 lingurițe de scorțișoară măcinată ¼ linguriță de nucșoară măcinată 2 ouă bătute ½ cană de sirop de agave ½ suc de mere neîndulcit (îl poți obține cu ajutorul storcătorului) ¼ cană de ulei de