Ce puteți face pentru a preveni diabetul de tip 2 – partea 2

Odihnă suficientă; reducerea factorilor de stres

Persoanele care nu dorm suficient (mai puțin de șapte ore pe zi) au glicemia mai ridicată și suferă de un risc mai ridicat de tensiune. La rândul său, un răspuns neadecvat al cortizolului duce la creșterea nivelului glicemiei. Acești doi factori au legătură între ei deoarece motivul principal pentru care nu ne odihnim suficient este hiperstimularea generată de nivelul prea ridicat de cortizol. Deci un alt factor care ne ajută să prevenim diabetul este să ne rezolvăm problemele legate de stresul cronic și să ne odihnim suficient.

Medicamente de prevenție?

Nu există medicamente suficient de bune dezvoltate în scopul prevenției diabetului – doar tratamentul diabetului, după diagnosticare. Există însă multe suplimente alimentare importante, multe alimente corecte și produse care susțin un stil de viață sănătos care pot crea un plan robust de nutriție și stil de viață pentru reducerea riscului de diabet sau controlarea nivelului glicemiei.

Consumați elemente nutritive esențiale în mod regulat

Magneziul și cromul sunt două elemente esențiale care ajută la gestionarea glucozei în organism.

Magneziul

Când nivelul magneziului este inadecvat, abilitatea de a produce energie la nivel celular are de suferit. Când celulele nu produc energie în mod eficient, cererea de glucoză crește. Apetitul pentru carbohidrați și zahăr crește pentru ca organismul să își obțină combustibilul necesar, însă prețul plătit este afectarea rezistenței la insulină. Acesta este unul dintre motivele pentru care persoanelor care suferă de diabet le este greu să își gestioneze dieta. La nivel celular, mesajul trimis către creier este că organismul are nevoie de mai mult combustibil. Cercetările arată că un aport de 500 mg de magneziu esențial pe zi în cazul persoanelor supraponderale poate modifica impactul a aproximativ 60 de gene care controlează procesul inflamator și metabolismul glucidelor în organism.

Cromul

Acest oligoelement este esențial funcționării receptorilor de insulină. Au existat multe studii care au arătat echilibrarea glucozei în doze de 1-2 mg pe zi. Dietele moderne sunt sărace în crom; dacă persoana face sport, nivelul de crom din organism scade și mai mult.