10 alimente care scad glicemia şi previn apariţia diabetului

10 alimente care scad glicemia şi previn apariţia diabetului

În zilele noastre, obiceiurile alimentare proaste, mediul de lucru stresant, agitaţia din jur şi lipsa activităţilor fizice regulate îşi pun amprenta foarte rapid asupra organismului nostru şi, din această cauză, au devenit principalii factori care ne influenţează sănătatea. Toate aceste lucruri duc la creşterea glicemiei (nivelul glucozei din sânge) şi, în timp, la apariţia diabetului zaharat, una dintre cele mai răspândite boli ale secolului al XXI-lea la nivel mondial.

Valorile normale ale glicemiei se situează între 70 şi 120 mg de glucoză la 100 ml de sânge. Dacă limitele glucozei scad sub 65 mg se instalează hipoglicemia, iar în cazurile în care acestea depăşesc125 mg este vorba despre hiperglicemie, o afecţiune care poate produce un dezechilibru major în organism.

Din fericire, există situaţii în care această problemă de sănătate poate fi ţinută sub control fără medicamente prescrise de medic, ci cu ajutorul unui tratament naturist, bazat pe fructe şi legume consumate cu regularitate, precum şi cu suplimentele alimentare potrivite.

Cele mai importante zece alimente care ajută la scăderea glicemiei în mod natural

Ceapa

Fără îndoială, aceasta e una dintre cele mai apreciate şi mai folosite legume în orice bucătărie. În afara faptului că e delicioasă şi oferă un gust bun mâncării, conţine foarte multe vitamine şi minerale care ajută la scăderea glicemiei în mod natural. Poate fi adăugată în salate, în diverse preparate gătite la cuptor sau chiar sub formă de ceai, băutura fiind indicată în special pentru persoanele care tuşesc puternic din cauza unei răceli.

Scorţişoara

Cum scădem glicemia cu ajutorul ei? Este un condiment cu un efect semnificativ în acest sens, doza recomandată fiind de cel puţin 1 miligram în fiecare zi. Pentru a asigura un consum suficient, poate fi adăugat în ceai sau cafea, precum şi în salata de fructe sau iaurtul cu cereale. Scorţişoara reduce rezistenţa la insulină, scade nivelul de colesterol rău din organism şi previne astfel apariţia bolilor cronice precum diabetul, afecţiunile cardiovasculare şi obezitatea. În plus, stimulează memoria, încetineşte căderea părului şi are un rol esenţial în procesul de slăbire.

Lămâile

Aceste fructe sunt foarte indicate pentru pacienţii care au glicemia mare, deoarece conțin o cantitate mare de antioxidanți și vitamina C, având proprietăți asemănătoare cu insulina Pe lângă aceste beneficii pe care le au pentru scăderea glicemiei rapid, lămâile au un efect de calmare și ajută la vindecarea răcelii sau a gripei de sezon.

Portocalele

Cele mai consumate citrice pe perioada iernii au în componenţă o cantitate bogată de fitonutrienţi, cum sunt flavonoizii, carotenoidele şi pectinele, acestea ajutând portocalele să intre în categoria de alimente care scad glicemia şi luptă împotriva diabetului. Mai mult, datorită faptului că au 90% apă, aceste fructe delicioase hidratează organismul şi întăresc sistemul imunitar.

Fructele de pădure

Întrucât conţin fructoză și numeroşi antioxidanți, murele, coacăzele, zmeura şi fragii nu îi dau voie glucozei să se acumuleze într-o cantitate mare în sânge, fiind un ajutor de nădejde în ceea ce priveşte scăderea glicemiei. De asemenea, pe lângă această caracteristică, fructele de pădure previn apariţia cancerului și a bolii Alzheimer.

Quinoa

Acest aliment face parte din familia cerealelor, este foarte bogat în fibre şi conţine magneziu, fier, calciu, potasiu şi cupru, câţiva nutrienţi ideali în lupta pentru scăderea glicemiei în mod natural. Seminţele de quinoa ajută la menţinerea unei funcţionări optime a sistemului cardiovascular, reglează sistemul digestiv şi sunt recomandate pentru reducerea riscului apariţiei cancerului.

Merele

În afara faptului că sunt gustoase şi hrănitoare, merele conţin quercitină, un antioxidant care scade glicemia şi previne apariţia diabetului în organism. Sucul merelor are un rol deosebit de important în antrenarea unei părţi din glucoză pentru a fi eliminată prin urină. De asemenea, cojile acestui fruct sunt bogate în fibre şi asigură un tranzit intestinal mai bun.

Avocado

Numit şi “fructul-minune” de către specialişii din domeniul nutriţiei, acesta este bogat în grăsimi mononesaturate, adică nişte substanţe care împiedică eliberarea zaharurilor în sânge, indiferent de metoda în care este pregătit pentru consum. În plus, conține acid oleic şi ajută la scăderea nivelului de colesterol din organism.

Morcovii

În general, toată lumea ştie că sunt buni în cazul problemelor de vedere, deoarece conţin vitamina C. Cu toate astea, puţine persoane cunosc faptul că morcovii sunt bogaţi în carotenoizi şi antioxidanţi care protejează inima şi menţin insulina la un nivel constant. Este recomandat ca aceştia să fie mâncaţi cruzi, pentru că fierberea favorizează acumularea unei cantităţi suplimentare de glucoză.

Nucile

Dacă sunt consumate cu regularitate, în fiecare zi, delicioasele nuci scad cu 20 la sută posibilitatea apariției diabetului de tip 2. De ce se încadrează în categoria de alimente care scad glicemia? Pentru că nucile au foarte multe fibre, proteine, vitamine A, B1, B2, B3 și calciu, dar au un conținut scăzut de glucide, fiind exact ce au nevoie persoanele cu predispoziţie către diabet.

Aşadar, alimentaţia este deosebit de importantă şi poate ajuta organismul să scadă nivelul glicemiei din sânge.